Fix it yourself? Don’t!

Ce dor îmi era de un subiect care să mă intereseze atât de mult încât să vreau neapărat să scriu despre el! L-am găsit ieri. Mi-au căzut și mie ochii pe articolul scris de iFixit despre Essential Phone, în care se arăta cât de complicată este repararea telefonului de către un utilizator obișnuit.  Această „descoperire” mi-a părut că a adus multă dezamăgire pentru editorii de acolo, dar mai ales pentru umăritorii lor. Am stat puțin pe gânduri, apoi am început să mă întreb în ce an suntem oare.

În urmă cu niște timp (of, expresia asta mă face să mă simt bătrân) am avut plăcerea de a folosi mai multe telefoane Nokia, după cum spuneam într-un articol recent. Am avut (printre altele) un 6120, apoi am trecut la 5800. Cu o șurubelniță torx, cu care treceam rapid prin cele 6 șuruburi, aveam acces imediat la toate componentele care puteau fi schimbate, salvându-mă astfel de la nevoia de a cumpăra un telefon nou. Piesele se găseau pe la prieteni care aveau același model și nu îl mai foloseau sau la unele magazine online specializate. Astfel, repararea telefonului acasă îi scutea pe cei cu răbdarea și curajul necesare pentru a își băga nasul în device de multe complicații. Dar mai e un amănunt demn de menționat: dintre toți oamenii pe care îi cunoșteam și care, evident, foloseau telefoane :)), doar eu și încă vreo 2-3 îndrăzneam să ne atingem de componentele interne ale dispozitivelor.

E adevărat că smartphone-urile de atunci nu arătau ca cele din prezent. Nokia 5800, de exemplu, avea carcasa construită în întregime din plastic și o grosime de, ține-te bine, peste un centimetru și jumătate. Apăsând butonul de repede-înainte ajungem în 2017, când cele mai multe telefoane au doar 8 mm grosime, unele chiar mai puțin, sunt construite doar din sticlă și metal, iar producătorii încearcă să înghesuie în acestea cât mai multe funcții. Cum de e posibil așa ceva? Tehnologia, în rapida și fireasca ei evoluție, a condus la miniaturizarea componentelor și la posibilitatea de a fi introduse într-o carcasă făcută dintr-o singură bucată.

Mai sunt și unii oameni care au căzut în „conspirația” producătorilor, care fac, din terțe motive, în mod intenționat repararea telefonului dificil, dacă nu imposibil, de făcut acasă sau la un service „de cartier”. Însă singurul motiv pe care îl văd eu pentru care nu ești lăsat să-ți bagi nasul în telefonul tău e acela că tu ai putea să îi faci mai mult rău decât bine. În plus, doar ei au sculele potrivite și știu exact cum trebuie procedat pentru repararea telefonului. Așadar, dacă ai probleme cu smartphone-ul, cred că cea mai înțeleaptă decizie este să îl duci la un service autorizat!

Dacă unii numesc asta un „dezavantaj” sau un „sacrificiu”, eu am să îi spun pe numele real: PROGRES!

Și cu asta mi-am încheiat pledoaria.

sursa

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *