fbpx
type r

Tăcerea în Honda Civic Type R e de aur

Îmi veni un bilet de la SuperBlog care spune că trebuie să mă dau imaginar cu o Honda Civic Type R pe binecunoscutul circuit german Nurburgring. Bașca pot să-mi aleg drept copilot pe cine vreau eu. Recunosc că nu l-am studiat prea mult, l-am ales pentru că era deja cunoscut în domeniu; unii spun că are libertatea de a își cumpăra orice atât timp cât produsul e roșu… și că rezoluția lui este de 2436 x 1125. Eu știu doar că numele lui este (the) Stig.

nurburgring nordschleife

logo HondaAșadar urcăm amândoi în mașina așezată la start. În timp ce eu turez motorul VTEC Turbo de 2 litri, Stig folosește sistemul Honda Connect pentru a asculta un discurs de-ale lui Florin Piersic povestit de Iohannis. Prima porțiune parcursă e o linie dreaptă de 1 km în care nu am timp să ating 100 km/h pentru că trebuie să frânez imediat pentru a aborda prima curbă la dreapta.

Urmează 2 kilometri foarte ușor șerpuiți pe care îi parcurg absorbit de peisajul vegetal cu care pista a fost decorată de la natură. Stig s-a mutat pe bancheta din spate și construiește din cărămizi de plastic o mașină în mărime naturală. Mă joc cu cele 6 viteze ale cutiei ca un copil de acum 40 de ani cu primul său joystick Atari.

Cei 320 de cai putere transmiși la puntea față trag acest Civic fără pic de efort prin lejera curbă la dreapta de la Flugplatz. Eu îmi imaginez avioanele decolând de pe fosta pistă iar copilotul meu își aplică ojă pe picioare fără a se descălța (unii spun că toți cei care l-au văzut desculț până acum au surzit).

Type R

Următoarea porțiune a „Iadului Verde” pare mai degrabă să invite la relaxare, la picnic. Până la următoarea curbă a Nordschleife am timp să citesc cartea tehnică a mașinii. Stig plănuiește să își facă o pălărie din jantele de 20″ ale acestei Honda Civic Type R. Pare atât de concentrat încât mă întreb dacă vreodată îi vor plăcea și alte modele Honda.

Curba care se află înainte de Fuchsrohre este atât de periculoasă încât mulți au făcut entorsă la limbă încercând să-i pronunțe numele. Din fericire, după ce Stig a făcut acest lucru în gând el doar a început să strălucească ciudat. După asta m-a rugat să îi țin motofierăstrăul cât timp își leagă șiretul, apoi m-a lăsat din nou să mă concentrez la cursă.

Nuerburgring Nordschleife

Avem din nou parte de 2 km în linie dreaptă înainte de o curbă de 90 de grade la stânga, urmată destul de repede de una identică la dreapta. Am parcurs aproape jumătate de circuit cu o încordare maximă însă suntem încă în formă pentru a o parcurge și mai rapid pe cealaltă jumătate. Decid să servesc prânzul plus o cafea; colegul meu pilotează prin telecomandă un avion foarte, foarte mic.

Type R interior

Ex-Mühle marchează practic jumătatea traseului, în față prefigurându-se o porțiune încâlcită. Stig se apleacă în exteriorul mașinii pentru a descurca asfaltul fără a ne opri din mers. Sunetul tehnologiei Earth Dreams de sub capotă… nu poate fi auzit deoarece în habitaclu răsună „Împodobește, mamă, bradul” în spaniolă.

După 14 km parcurși pe Nurburgring și 2 ace de păr consecutive în care am depășit niște veverițe, Stig îmi arată o foaie de hârtie pe care scrie că costumul lui este etanș. Nu am înțeles de ce. Îmi îndrept din nou atenția către pistă atunci când pe vizorul lui începe să ruleze un episod din „La bloc”.

Schwalbenschwanz este un nume dat de inginerii care au proiectat următoarea curbă destul de periculoasă. Nu știu ce a înțeles Stig căci mi-a făcut semn că nu consumă alcool în timp ce e copilot. Mă rog, eu inițial am crezut că vrea să jucăm spânzurătoarea dar se pare că de fapt treceam prin locul în care cândva aveau loc execuțiile publice din Nurburg. Linia dreaptă care se deschidea de aici însemna că mai aveam puțin timp și aflam ce rezultat urma să obținem.

Stig

Ajunși de unde am plecat, cobor și Stig se mută în scaunul șoferului, își lipește vizorul de volan și rămâne așa. I-am dat de înțeles că dacă îi place atât de mult mașina sigur găsește o Honda Civic de vânzare la importatorul oficial. După ce a aflat acest lucru Stig pur și simplu a dispărut.

Eu am stat cuminte pe margine pentru a afla rezultatul. 7 minute și 38 de secunde, se pare că ne-am recăpătat titlul furat de francezi! Și asta mai repede decât poate Stig să pronunțe croissant… mai ales că el încă nu a învățat să silabisească și în rarele momente când vorbește o face lătrând.

Iar cu această extraordinară revelație e timpul să închei articolul. Pe data viitoare!

Imagini:
– website Honda
– canalul de YouTube Top Gear
– drive-in-motion.com
– CurrusRacing.com
– PixelVulture.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *