Se mai abonează cineva la newslettere?

Oriunde aș întoarce privirea, oamenii spun că marketingul prin e-mail nu este mort, dau ei niște rate de deschidere și de conversie pentru newslettere, mai spun 2-3 cuvinte și cam asta e tot. Totuși, tind să le dau dreptate, după câteva observații indirecte. Fără să vreau să fac din ăsta un articol despre marketing, am să scriu puțin despre cei 2 factori identificați de mine în povestea asta.

În primul rând este vorba de calitatea informației care este trimisă în newslettere. Fie că e vorba de știri, conținut propriu sau produse, ele trebuie să ofere ceva care să ajute destinatarul într-un fel sau altul. Asta depinde în totalitate de expeditor și este unul dintre motivele pentru care eu nu folosesc așa ceva – nu am informații atât de importante încât să merite să stresez inboxurile altora.

Apoi este vorba despre utilitate. Aici nu are niciun control emițătorul, ci receptorul ia decizia dacă acele newslettere îi sunt sau nu utile, pe baza unor criterii subiective stabilite de el. Eu, de exemplu, sunt abonat la știri din partea majorității producătorilor și magazinelor de electronice, cărora le fac loc în inboxul meu lângă comunicatele care vin de la agențiile de PR. Riscul pasiunii; chiar dacă nu apuc mai deloc să scriu aici despre asta, urmăresc lumea gadgeturilor și sunt la curent cu aproape tot ce se întâmplă.

Mi-a venit ideea să scriu acest articol când am văzut că Orange organizează o tombolă pentru abonarea la newsletterul lor. Sunt mereu cu ochii pe ofertele operatorilor de telefonie, așa că Orange nu avea cum să lipsească. Apoi au acel program pentru abonați, Orange Smartphone Tester, care face ce îi spune și numele; pe ăsta îl urmăresc doar de curiozitate, că abonat la ei nu sunt (încă). Apoi mai sunt și alte chestii pe care ei le fac și de care, pentru că nu urmăresc nimic la televizor, aflu din e-mail.

Așa că am ajuns să mă întreb: mai sunt și alți oameni care caută astfel de informații și vor să le primească sub formă de newslettere? Care este motivul pentru care lumea își introduce adresa de e-mail și dă 2 click-uri: utilitatea informației sau tableta și telefoanele care vor fi oferite la tombolă în perioada următoare?

2 comments

  1. Eu am newsletter la diverse magazine, sa aflu cand sunt reduceri. La bloguri si site-uri recunosc ca nu prea am, pt ca procedez altfel. De ex, DUPA ce am scris despre un film, musai unul pe care l-am vazut, caut sa vad ce au mai scris altii despre el.

    La carti la fel. AM citit cartea, caut sa vad ce au scris altii despre ea.

    Am abonament, totusi, la cateva bloguri, la care tot renunt pe zi ce trece. Ultima oara m-am dezabonat de la blogul unei amice dupa ce am vazut cine a scris la ea pe blog :))

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *