SuperBlog tocmai a pus întrebarea la care cu greu se poate răspunde: ți-ar plăcea să faci o excursie cu mașina prin Europa? Eu am momente în care nu îmi doresc asta, dar și momente în care deja pregătesc toată călătoria în gând. Iar în acestea din urmă, după cum am amintit prin numeroase alte articole, țara mea preferată pe care mi-ar plăcea să o vizitez este Germania.
De ce tocmai Germania, te-ai putea întreba? Iar răspunsul este: în primul rând pentru că acolo își au începuturile cel puțin 6 nume (mari) din industria producătoare de automobile; în al doilea rând pentru peisaje. Care peisaje? Nu știu, de asta vreau să merg să văd.
Apoi vine întrebarea: de ce să merg într-o excursie cu mașina personală (mă rog, nu neapărat personală, poate fi a unei rude, închiriată sau furată; nu te încurajez la varianta de la coadă)? Pentru că pe mine nu mă interesează doar destinația, ci și drumul în sine. Nu mă interesează lipsa limitei de viteză de pe autostrăzi (care e, nu e, nu știu sigur, dar cred că ar trebui să mă lămuresc și în legătură cu asta; de preferat, înainte să ajung acolo), ci ceea pot vedea pe geamurile mașinii în timp ce le străbat.
Am tot pomenit de excursie cu mașina, însă nu am spus cu ce mașină mi-ar plăcea să merg. Aș putea să aleg orice mașină, nu? Dar, ca să fie mai realist, îmi imaginez că aș merge cu o Dacia Duster. Nu pentru că este românească, ci pentru că și-o pot permite mai mulți oameni. În acest caz aș putea testa cum se comportă la un drum atât de lung, care sunt costurile totale ale acestei alegeri și dacă va rezista la ce va urma să o supun acolo. De asemenea, trebuie făcute și alte pregătiri înainte de plecare.
Pentru început, mă gândesc că pentru o călătorie pe cont propriu va trebui ca mașina să aibă suficient spațiu pentru bagajul mai multor persoane. Chiar dacă Dacia Duster are un portbagaj comparabil mai mare decât cel al altor mașini concurente, eu i-aș adăuga și o cutie de portbagaj pentru plafon. Nu arată deloc sexy și probabil va fi gol la dus, însă sunt sigur că va deveni foarte util pe drumul de întoarcere (există o lege de-ale lui Murphy care spune că, odată despachetate, lucrurile tind să ocupe un volum mai mare la o împachetare ulterioară față de cea inițială).
Odată atinsă destinația excursiei în Germania, dar după vizitarea acelor locuri importante pentru pasionații de automobile, vor urma două lucruri; de fapt unul, dar făcut de 2 ori. Mă refer la găsirea unui traseu de off-road: unul pentru mașini și celălalt pentru biciclete. Pentru asta vor trebui aduse din România, odată cu restul echipei, și câteva biciclete puse, firește, pe un suport de biciclete. Eu aș alege unul cu montare pe cârligul de remorcare pentru că nu mă simt ok să pun bicicleta în poziție verticală pe mașină și mi se pare mai sigur pentru toți participanții la trafic în caz de ceva neplăcut; chiar dacă niște greutate în plus pe puntea spate probabil nu va face bine anvelopelor.
Probabil că această excursie cu mașina va fi una foarte obositoare, însă am să îmi păstrez ultima fărâmă de energie pentru a face câteva poze cu accesoriile de mai sus montate pe Duster; nu am reușit să le găsesc la cei de la AutoGedal (sponsorii acestei probe din cadrul concursului menționat la început), așa că articolul meu pare făcut „pe piese”.