Profitul e pe primul loc, apoi clienții

Din păcate putem cu toții observa cum funcționează lumea afacerilor în ziua de azi. Patronii înființează firme punând pe primul loc propriul confort financiar, iar beneficiul clientului undeva la urmă. Primul lor gând este cum să ia mai mulți bani de la tine și abia apoi cum să își îmbunătățească serviciile. Dar ce știu eu? Cu siguranță nu sunt toți așa, poate nici măcar majoritatea. Însă eu nu cunosc foarte mulți patroni și, din locul de unde privesc eu, ceea ce am afirmat mai sus pare perfect adevărat.

De ce aduc acest lucru în discuție? Datorită cazului cu abonatul Telekom, care a înregistrat și făcut publică discuția pe care a avut-o cu o persoană de la relații cu clienții după ce abonamentul i-a fost suspendat pe motiv că „a vorbit mai mult de 24 de ore în mai puțin de o zi„, deși în contractul pe care îl avea semnat scria că beneficiază de minute (naționale) nelimitate. Dacă nu ați auzit înregistrarea discuției și nici nu ați citit prin alte locuri despre acest subiect, bănuiesc că vă întrebați cum este posibil acel lucru, că doar nu a descoperit acel om o metodă de a lungi timpul. Ei bine, după cum am aflat și eu, acest lucru este posibil folosind funcția de conferință, în care poți vorbi simultan cu mai multe persoane, asta deoarece numărul de minute petrecute în conversație se înmulțește cu numărul de persoane apelate.

Și totuși de ce i-au suspendat serviciile? Se spune că acest om a sunat simultan pe mai multe cartele ale altor operatori (cel mai probabil Vodafone) pentru a primi beneficii din partea acestora, depășind cu mult media traficului de voce al Telekom, ceea ce contravine politicilor magenților. Se spune, de asemenea, că undeva la ei stă scris clar că nu este permisă folosirea rețelei lor pentru obținerea de foloase personale.

Totuși de ce nu sunt eu de acord cu Telekom? Dacă stăm să medităm puțin vom ajunge la concluzia că și faptul că vorbești cu o persoană care nu se află lângă tine prin intermediul telefonului este un beneficiu personal pentru că te scutește de cheltuieli atât în materie de timp, cât și de bani. Este ca și cum i-ai da unui om un abonament de voce, dar i l-ai suspenda pentru că îl folosește!

Dacă ai spus un lucru, asumă-ți-l! Ai spus că îi oferi omului minute nelimitate? Atunci, dă-i-le! Nicio clauză prevăzută în regulile interne sau chiar în legile statului (care nu ar trebui să permită așa ceva) nu trebuie să micșoreze, mai ales într-un mod total netransparent , dreptul de a primi exact ceea ce se pretinde că se dă! Ori cei de la Telekom nu au luat în calcul această posibilitate (ceea ce îi arată destul de lipsiți de profesionalism), ori s-au gândit că nu se va ajunge până aici (ceea ce mă face să cred că s-au bazat pe faptul că nimeni nu ar avea curaj să profite de ei, ceea ce ar înclina balața în favoarea lor, creându-se o lipsă de egalitate). Sper că acea persoană va întreprinde ceva împotriva celor de la Telekom sau vreun politician (în care nu am încredere, cum nu am în patroni) se va sesiza și va propune ceva în acest sens, astfel ca cei care își creează singuri astfel de avantaje nedrepte să nu mai poată face acest lucru!

 

Asta se întâmplă atunci când clientul cade de pe primul loc și profitul are o importanță mult mai mare pentru patron!

5 comments

  1. Dar intrebarea este: Cat de prost trebuie sa fii ca sa ai abonament/cartela la firma Telekom???? Din prima zi de cand a venit in Romania tot ce a putut sa faca a fost sa distruga toata performanta Cosmote-ului. In ziua cand s-a denumit Telekom eu am renuntat la ei. CAT DE PROST TREBUIE SA FII CA SA FII ABONAT LA EI CAND VEZI CAT DE RETARDATI INCOPENTENTI SUNT SI CAT DE AROGANTI SUNT CU CLIENTII?????????????

  2. Am sunat de pe numarul telekom pe un numar vodafone fara apel in asteptare si fara modul conferinta . Din motive obiective nu am putut acoperi 24 din 24 …sunt om si nu android.

  3. Multi posteaza linkul catre site-ul ANCOM=AUTORITATEA NATIONALA IN COMUNICATII. Da , acolo este stipulat ca operatorii de telefonie pot modifica prevederile pentru serviciile nelimitate. DAR ACESTE MODIFICARI SE FAC IN BAZA UNOR REGLEMENTARI DATE DE……. ANCOM !!!!!! CONSTITUTIA STIPULEAZA IN MAI MULTE ARTICOLE CA STATUL PROTEJEAZA CETATENII ! CONCLUZIA : REGLEMENTARILE ANCOM IN BAZA CARORA OPERATORIII DE TELEFONIE POT MODIICA ASPECTE LEGATE DE SERVICIILE OFERITE, SUNT ANTICONSTITUTIONALE !!!! Respectiv o autoritate a statului prin anumite reglementari, favorizeaza anumite companii private in detrimentul cetatenilor ! Cei de la Ancom care au emis asemena reglemantari ar trebui sanctionati conform legilor in vigoare, iar respectivele reglementari trebuie declarate ca neconstitutionale de catre CCR.

  4. din cate am vazut pe site-ul telekom, au retras oferta cu minutele nelimitate la portarea unei cartele din alte retele . Mesajul de la telekom primit de mine in data de 8 ianuarie 2016 la ora 18:36 spune asa cu punct si virgula pe unde nu te astepti : : ”AI NELIMITATmin/SMS-URI in orice retea NATIONALA inclusiv TELEKOM RO , si min intl fix. 200 min INTLmob si 2,5 GB 4G. info retele intl. si TelekomRO la 1234 ” , ”Cartela s-a activat. Optiunea Extra Date M, cu bonus de portare inclus, este activa si 5,95E s-au retras din credit. Info benef+valab cu apel la 1234 sau *123# ” , ”Continua sa reactivezi aceasta optiune si vei primi oferta pe viata . Setari internet cu SMS la 638 ” .

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *