De unde vine traficul pe bloguri?

Zilele trecute căutam un articol mai vechi pe celălalt blog și, dacă tot eram acolo, m-am uitat și am făcut o comparație a surselor de trafic pe ani. Ceea ce am văzut mi-a confirmat un lucru care se tot spune de ceva timp pe internet și țin să ți-l reamintesc. Tu de unde crezi că vine traficul pe bloguri?

Un neinițiat ar spune că de la oamenii care intră să citească ceea ce ai scris. Doar că nu e așa simplu. Din observațiile mele, destul de rar cineva accesează direct adresa unui blog pentru a vedea ce s-a mai publicat pe acolo. Trebuie ca unui utilizator de internet să i se arate cumva că tu ai produs conținut nou. Pentru asta există mai multe metode, însă eu am să mă opresc doar la două dintre ele.

Am observat că la blogul meu generalist primele surse de trafic sunt Facebook și e-mail. Însă raportul dintre ele s-a modificat substanțial în ultimii 3 ani. În 2015 au venit din rețeaua lui Mark de câteva ori mai mulți cititori decât din newsletter. Un an mai târziu traficul din Facebook era doar cu 50% mai mare decât cel provenit din e-mail-uri. Iar anul trecut, în 2017, aceste două surse importante aveau ponderi aproximativ egale. Ce ne învață asta?

Traficul pe bloguri provenit din newsletter fluctuează mult mai puțin decât cel din Facebook, iar pe acesta din urmă nu ne vom putea baza la nesfârșit. Aș exagera puțin, pentru a întări ideea, că nici Google nu va fi ce e acum pentru totdeauna. Să nu mă înțelegi greșit, nu spun să nu ne optimizăm articolele pentru motoarele de căutare și nici să nu le promovăm pe rețelele sociale. Spun doar că trebuie să fim mereu pregătiți să sărim dintr-o „barcă” în alta, atunci când situația o va impune.

Și cel mai important, pentru ca cineva să vină să te citească trebuie să îi oferi ceva de citit. Așa că pune mâna pe tastatură și mult succes!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *