fbpx
Logan 2020

Dacia Logan 2020 mi se pare o mașină mare

După cum spuneam în articolul precedent, articol pentru care am condus noua Dacia Sandero Stepway 2020, nu puteam să las ocazia să treacă pe lângă mine și să nu urc și în noul Logan 2020. Chiar dacă acestei mașini nu i-am putut asculta motorul, am pășit înăuntru pentru a vedea cu ce condiții ne întâmpină noua generație a sedanului românesc.

Prima impresie pe care am avut-o în legătură cu Dacia Logan 2020 este că avem de-a face cu o mașină (mai) mare. Acest lucru este ușor vizibil din față, însă mai ales din lateral. Nu-mi amintesc să fi auzit vreodată pe cineva plângându-se de spațiul din Logan, dar este clar că actuala generație continuă trendul dat de industria auto de a crește în dimensiuni. Încă nu vor exista plângeri nici pe partea cealaltă, de a nu putea parca ușor din cauza mărimii, însă cifrele cu siguranță s-au modificat: noul Logan a câștigat 3,8 cm în lungime și nu mai puțin de 11,5 cm în lățime; totuși înălțimea a scăzut cu 1,6 cm. Acest lucru se traduce într-un spațiu vizibil mai mare pentru pasageri în general, observându-se la picioare, însă persoanele înalte vor avea în continuare spațiu suficient la cap.

Designul pe care îl are noul Logan este ceva cu adevărat nou pentru marca românească. Îmi place enorm grila asta agresivă, cu elemente dense ce îmi amintesc de dinții de rechin. Felul în care grila se continuă cu farurile, iar acestea merg către lateralul mașinii îi dau autoturismului un aer modern, demn de anul în care ne aflăm. Iar forma caroseriei mă duce și ea cu gândul tot la un animal marin. Părerea mea este că în 2020 producătorul autohton are, în sfârșit, niște mașini după care merită să întorci capul pe stradă.

Confortul pare că a primit și el un upgrade, indiferent pe care dintre cele 5 locuri ale mașinii te așezi. La generația anterioară nu pot spune că m-am simțit dat pe spate nici măcar de varianta mai bine dotată, însă acum Logan 2020 arată la interior ca o mașină normală. Probabil vei râde de mine, însă modul în care arată și se simte la interior m-a dus cu gândul la o mașină de clasă mai „business”.

La fel ca noul Sandero, și Dacia Logan 2020 are o grămadă de tehnologie: senzor pentru frânarea de urgență, cameră video pentru mersul înapoi, iar la interior, sistemul Media Display cu ecran tactil, o grămadă de butonașe pe volan și comenzile pentru oglinzi și pentru geamurile electrice pe portieră. De asemenea, pasagerii din spate au acces la o priză de 12 V pe tunelul central, iar șoferul dispune de o priză USB între volan și tableta din bord.

Chiar dacă la interior se regăsește binecunoscutul plastic dedicat mașinilor din acest segment de preț și noul Logan are parte de o atenție crescută la detalii în ceea ce privește consola centrală, gurile de ventilație și schimbătorul de viteze.

Nu știu de unde le-a venit celor de la Dacia ideea cu acel despărțitor de compartimente din portbagaj, dar orice lucru în plus este bine-venit; cu siguranță cumpărătorii îi vor găsi o (altă) utilizare.

Cea mai puternică opțiunie de propulsie de pe noul Logan este motorul pe care l-am condus pe Sandero, anume Eco-G de 100 CP și transmisie manuală în 6 trepte.

Variantele mai puțin puternice și cu mai puține dotări au un preț de pornire de 8.400 de euro, ceea ce înseamnă că Dacia merge în continuare pe strategia de a acapara cât mai mulți clienți posibil oferind mașini la prețuri accesibile și care nu sunt foarte scump de întreținut.

La fel ca modelul condus în articolul precedent, Dacia Sandero Stepway 2020, și noua Dacia Logan 2020 a fost pusă la dispoziție de către Condorul – concesionar Dacia-Renault în județul Călărași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *